Hier bent u: Verslagen > 2013

2013

Verslag van het Busenw√ľrth weekend 2013
Vrijdag 14 juni 2013

We vertrokken zo als gewoonlijk na een kop koffie van af Hunsow motoren Borger.
Helaas zijn we met een voorrijder en een achter rijder, en de "GROEP' was  Walter,
dus maar 3 personen (de planning gezien andere jaren 18 personen)  jammer het was zo mooi!
Via Ditzum een mooi klein dorpje, met een klein pontje in de richting van Emden.
Na een tochtje van ongeveer 10 min  zijn we  gestopt om onze maag te vullen, een grote mok koffie
en natuurlijk apfelkuchen mit Schlagsahne.
Nadat we dit op hadden gingen we  rustig richting de Volkswagen fabriek waar de Passat gemaakt wordt.
Daar aangekomen werden we heel vriendelijk ontvangen (oh de Flintenrieders von Borger Niederl√§nde), na een 15min te wachten (we waren te vroeg), konden we door de poort naar de ruimte waar we eerst een video en een toespraak kregen wat er allemaal gedaan wordt en een stukje historie van de fabriek, en de werkgelegenheid in dit gebied door Vokswagen en er word door Volkswagen nog steeds ge√Įnvesteerd aan de fabriek wat echt de moeite waard is met betrekking tot het proces, gaan we met goede moed en super mooi weer verder in de richting van Oldenburg, Beverstedt en vervolgens naar Wischhafen met de boot de overtocht te maken naar Gluckstadt van daar is het niet zo ver meer naar Busenwurt, onderweg nog een kleine overtocht gemaakt in Brunsbuttel.
Bij aankomst met de groep (Walter) werden we ontvangen door onze gastvrouw Gerda, die ons de sleutel gaf.
Na alles opgeruimd te hebben (onze spullen) omkleden en een klein stukje lopen naar de hoofdweg waar haar zoon een café, restaurant en een zaal heeft.
Daar hebben we de mooie dag  afgesloten met lekker eten en een borrel.

Zaterdag 15 juni

Om 9 uur ontbijten, rustig wakker worden en om 10 uur hebben we de motoren weer aangeslingerd om een tocht te maken door noord Duitsland van west naar oost via het  Nord-Ostsee kanaal  naar Rendsbug (wat een rust en ruimte hier).
Daar zijn we via een Schwebef√§hre overgestoken, wat een bijzondere belevenis er kunnen niet veel auto's en motoren op maar onze groep was niet te groot dus we hoefden niet te lang wachten binnen 20 sec waren we aan de overzijde. Daar zijn we maar even gestopt  om een kop koffie te drinken met een lekker stuk vers gebak.
Na dat we dit lekker opgegeten hadden gingen we verder via mooie wegen  rustige wegen mooie bochten zelfs wegen waar 2 stroken liepen met gras er tussen (op Mapsource is dit een gewone weg)
Zo kom je ook eens ergens waar je normaal gesproken nooit komt.
Verder naar het westen naar de kust via Nationalpark Schleswig-Holsteiniches Wattenmeer,via kustwegen trekken we naar het zuiden.
Onderweg hebben we nog een lunch genuttigd, tijdens het eten brak de lucht open en de motoren waren gelijk gewassen.
Na wachten en een bak koffie klaarde het helemaal weer op de zon was er weer bij.
Via kustwegen weer terug naar Busenwurt, onderweg was het wel wat winderig (ja we zaten aan de kust) maar dat mag de pret niet drukken.
Toen was de dag al weer voorbij, in een gebied die de meesten voorbij rijden in de richting van Denemarken maar zo mooi is en rust en ruimte, en prijzen zo als vroeger en goed en gemoedelijk.

Zondag 16 juni

Alweer de laatste dag na een lekker ontbijt spullen pakken en richting huis,
onderweg eerst via kleinere wegen naar Osten-Hemmoor waar ook nog een Schwebef√§hre (1909) is deze is alleen maar meer voor voetgangers en fietsers meer toegankelijk.
Weer een lang stuk dijk van de Deutsche Fahrstrabe van 3-4 km  2 stroken met gras er tussen heel bijzonder deze weg staat op de kaart als een weg maar erg leuk.
Via wat makkelijke wegen en vanaf Oldenburg via de A28>A31 naar de A7 Veendam, Gieten naar Gasselte.
Aangekomen bij Martin en Antje was de tocht ten einde, gezellig wat eten en drinken bij praten.
Martin en Antje bedankt voor de gastvrijheid!

Aantal deelnemers 3
aantal gereden km +/- 1050km
Er zijn geen foto's van de Volkswagen fabriek dit is verboden.

Verslag Hemelvaartweekend:

Donderdag 9 mei 2013

Vertrek vanaf Hunso Motoren na een bakje koffie te hebben gedronken gingen we
via Ees door het bos naar Exloo vervolgens door Emmen richting de grens over bij Zwarte meer.
Eerste stuk van de route is verlopen over de 31 richting Botrop oom een beetje tijd te winnen voor
de rest van de trip.
De eerste stop was bij een de grootste hamburger keten ter wereld (normaal doen we dit niet maar er was om deze tijd niks geopend).
Inmiddels was het weer een stuk beter geworden na een klein buitje onderweg, ging de temperatuur omhoog.
Bij aankomst was Siedse met zijn echtgenote al aanwezig bij het Hotel Garni Retterath in Wiesemscheid  vlak bij N√ľrburgring (helaas  Siedse had de motor stuk) zij waren met de auto en volgden ons dagelijks waar mogelijk was
We troffen elkaar vaker als we gingen eten en koffie drinken.
In de avond zijn we goed wezen eten bij Gasthaus Weber, en later een borrel in ons hotel.
360 km temperatuur 7-20 graden

Vrijdag 10 mei 2013

Na een goed ontbijt te hebben genuttigd waren we we weer klaar voor een mooie dag toeren door de Eiffel.
Lange wegen mooie glooiende bochten af en toe een haarspeldbocht er bij plus mooi weer.
Onderweg een bezoek gebracht aan een burg in Nidggen op 329m hoogte, na dit bezoek in het dorpje lekker in de zon een kop koffie  genuttigd.
Veder zijn we nog een bezoek gebracht aan Monschau een mooie stad met veel vakwerkhuizen, smalle straten erg mooi.
Via mooie wegen weer richting ons hotel gegaan, na dat we ons opgefrist hadden zijn we gaan eten bij Hotel Rieder.
( ons hotel heeft geen keuken) voor de liefhebbers en die waren er, waren er asperges.
260 km 15-20 graden

Zaterdag 11 mei 2013

In de nacht had het geregend van daar dat het in de ochtend wat mistig bleef, maar het was droog!
Na een goed ontbijt zijn we vertrokken, via het race circuit  N√ľrburgring.
Verder hebben we nog een bezoek gebracht aan Cochem een mooie stad. We hebben in Boppard lekker aan het water een lunch genuttigd.
Na een wandeling door het centrum hebben we de motoren weer aangeslingerd en weer verder gegaan, langzaam richting ons hotel
waar we ongeveer 3 km voor het hotel het stof nog even van de motoren werd gespoed door een kort harde bui, we waren net weer droog van een buitje eerder.
Maar wat nat is droogt wel weer!
206km bewolkt 15 graden

Zondag 12 mei 2013

Maandag 13 mei 2013

Ja het is al weer de laatste dag in dit mooie gebied.  Spullen inpakken eten, we moesten ongeveer 360km rijden
onderweg  rustig koffie drinken en lunchen.
De weergoden zaten ons ons niet mee.  Diverse buien gehad  veel natte wegen dus daar had het al veel geregend.
Desondanks alles goed verlopen en het weer heb je niet in de hand.
360km 11 graden

Met dank aan Walter Spelten, die deze route en onderkomen geregeld heeft!
7 motoren  11 personen en 1 auto

Verslag van de bevrijdingsrit 5 mei 2013

Bij een ochtend temperatuur van 7 graden (Emmen) op naar Borger met een gastrijdster achterop.
Aangekomen in Borger stonden er al 3 motoren, 3 gastrijders? allen op een BMW? ja het kan maar later
kwamen er nog meer van dit bijzondere merk aan gereden, het was een vertrekpunt voor een tocht van de BMW club die ook vertrokken vanaf Hotel Bieze Borger.
Ja toen waren wij met 7 motoren wel in de minderheid.
Even na afgesproken tijd zijn we vertrokken in zuidelijke richting naar Weerdinge (dorpje boven Emmen)
alvorens we richting Barger Compas om via de Lemietweg in noordelijke richting verder te rijden .
Op deze weg daar werd ook de vering tot het uiterste limiet getest, maar dat mog de pret niet drukken,
via mooie landelijke route kwamen we in Bourtange uit waar we rustig een kop koffie hebben genoten in een bijzondere
vesting Bourtange.
Vervolgens zijn we verder gereden dicht aan de Duitse grens naar het noorden van Groningen, in Termunterzijl hebben we onze buiken hebben gevuld, en na bij gepraat te zijn  webben we  onze motoren weer aangslingerd om de trip verder te rijden.
Via Delfzijl naar Groningen via de Hoonsedijk bij het Paterswoldsemeer waar het er druk was veel fietsers  wandelaars en wij wilden er ook graag langs dus vrij vol.
We hadden het idee oom in Norg een ijsje te eten tot Piet en Dina ons uitnodigde om gezellig bij hun op het terras wat te nuttigen (bedankt!) van daar zijn er een aantal personen naar huis vertrokken die dicht bij woonden.
Met een klein groepje zijn we vertrokken via Vries (Albert Jan, Henny) waar we nog even hebben bij gepraat wat gegeten,(Super) vandaar is iedereen weer naar huis vertrokken.

Mooie afwisselende rit duidelijk verschil in in de 2 provincies ik landschap een temperatuur van 20 graden veel zon een geslaagde rit met 9 personen en 7 motoren.