Mededelingen voor de deelnemers,
We respecteren de Algemene regels voor ritten van MTC de Flint’n Rieders, we hebben daar 4 punten uitgelicht om daar extra aandacht voor te vragen:
- Begin een toerrit altijd met een volle tank en meldt de toercommissie even hoeveel kilometer je kunt rijden op een tank.
- Baksteen rijden – eenmaal onderweg in de groep blijf je rijden op de plek van vertrek i.i.g. tot de volgende stop(koffiestop, eetstop, tankstop etc), daarna kan je kiezen voor een andere plek weer tot een volgende stop, inhalen binnen de groep is zonder noodzaak niet toegestaan.
- Je rijdt altijd mee op eigen risico. Dit geldt ook voor snelheid- en andere verkeersovertredingen.
- MTC de Flint’n Rieders kan onder geen beding aansprakelijk worden gesteld voor schade in welke vorm dan ook.
Hoe te handelen bij pech van een van de deelnemers,
Indien een van de deelnemers pech krijgt of om een andere reden besluit te stoppen, blijft er altijd een lid van de toercommissie bij die deelnemer. Dit toercommissie lid zal via de communicatie aan de andere leden van de toercommissie doorgeven wat het mogelijk probleem is. De groep rijdt door en volgt de instructies van de toercommissie leden, meestal zal een veilige plek gezocht worden om met de groep te stoppen om e.e.a. af te wachten. LET OP ! Stop vooral NIET met z’n allen bij de pechvogel dat is NIET veilig
We tanken elke 150-200km,
- Het is dan de bedoeling dat je na de tankbeurt (wanneer je besluit NIET af te tanken) weer 150-200 kilometer kan rijden.
- We zijn met een grote groep en het is NIET de bedoeling dat we tussentijds tanken.
- Gooi voor de zekerheid bij elke tankbeurt de tank vol.
Vrijheid Blijheid,
De toercommissie zal in principe alle dagen begeleiden, maar het is geen verplichting om aan alle tochten mee te doen of met de groep mee te rijden, het is je eigen keuze. Zou je besluiten individueel te gaan rijden of in kleinere groepjes, prima, wil je een dagje rusten en iets anders doen, geen probleem. Alles is mogelijk het is jouw motorvakantie !
De toercommissie vraagt iedere morgen aan de deelnemers of ze meegaan met de groep of apart willen rijden, de TC leden overleggen dan onderling, wanneer er belangstelling is om in de groep te rijden, hoeveel TC leden ingezet zullen worden.