Verslag 4-daagse hemelvaartrit Duitsland Moezel 9 t/m 12 mei

De groep

Donderdagochtend verzamelden wij ons, zoals altijd bij Hunsow motoren, met16 motoren en 19 personen. Will Frank zou later zich met de auto bij de lunch voegen. Koffie op. Vertrek richting Duitsland. Helaas werd het erg mistig. Maar na mist komt..?

Slim idee

Walter had ons voor vertrek via whatsapp gevraagd een keuze te maken op de lunchkaart. Dit zou veel tijd besparen bij de lunch. Belangrijk omdat wij die dag iets meer 400 kilometer moesten zien te overbruggen.

Duitsland stoplichten land

Na de lunch vervolgden we vol goede moed onze reis. Het weer was inmiddels prachtig. De mist was opgetrokken en de zon kon zijn werk doen. De reis ging echter minder vlot dan gehoopt. Het bleek erg moeilijk te zijn om door een stedelijk gebied met 16 motoren te rijden. Hoeveel stoplichten kun je in een stad stoppen? Er werd veel op elkaar gewacht. Uiteindelijk hebben we de snelweg gepakt, zodat we toch nog op een redelijk tijd in ons hotel aankwamen.

Motorhotel Sonnenblick Lütz

Wat een ontvangst! Het hotel wordt door een enthousiast stel gerund. Zij hebben het hotel 3 jaar geleden overgenomen en netjes opgeknapt. De maaltijden, het drinken en de bediening waren uitstekend. Het hotel, zeer populair,  is voor volgend jaar tijdens het hemelvaart weekend al volgeboekt. Walter is zo verstandig geweest om het hemelvaartweekend 2026 alvast voor de Flint’nrieders te reserveren.

Flint’nrieders wandelclub

Op vrijdag parkeerden wij onze motoren na een rit van 10 kilometer voor een bezoek aan de Hangbrug Geierlay. De brug is 360 meter lang. Om daar te komen moesten we 2,7 kilometer heen- en 2,7 kilometer teruglopen. Een deel van de groep nam een alternatieve route terug. Er werd gewaarschuwd dat dit een heel ruige route was. Dat klopte. Klauteren, uitglijden, struikelen. Alle varianten kwamen langs. Gelukkig kwamen wij zonder ongelukken bij onze motoren terug.

Trier

Op zaterdag ging de rit naar Trier. Niet 1, maar 2 ritten. Een groepje van 6 personen wilde die dag graag los van rest rijden. Het tempo kon daardoor omhoog en doordat de groepen kleiner werden werd het rijden makkelijker. In Trier werd er wel gezamenlijk geluncht. We raden de toercommissie aan om goed te bekijken hoe dit op een goede manier kan worden ingevuld. Splitsen gebeurt vaker als de groep te groot is. Maar hoe deel je vervolgens de groepen in?

De terugreis

Zondagochtend vertrokken we stipt 9 uur richting huis. Nog steeds was het weer prachtig en de rit langs De Moezel zeer aangenaam. Wel één bijzonderheid: Wij wisten niet dat er zoveel campers bestonden.

Bij de terugreis werden veelal de steden (en stoplichten) vermeden. Ook hebben we een deel via de snelweg afgelegd. Uiteindelijk is iedereen veilig thuisgekomen.

Bedankt

Onze dank gaat uit naar de toercommissie. We hebben een heerlijk weekend gehad met mooie ritten. De organisatie was in handen van Walter. Hiervoor dank!

Hendrike en Fred

Via deze link zijn een aantal foto’s en de vertrek filmpjes van Hemelvaart 2024 te bekijken.